Bytting og retur

bytte, retur og reklamasjon

Vi anbefaler at du benytter vår bytte-, retur- og reklamasjonsløsning som du finner her:

Frøken Dianas returløsning

På den måten får du sporing på pakken frem til den er levert hos oss.

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Dette betyr at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din.

For å benytte vår returløsning, trenger du ditt bestillingsnummer og epostadressen som du benyttet da du bestilte hos oss. Bestillingsnummeret finner du i emnefeltet i ordrebekreftelsen du fikk på mail, og består av seks siffer.

På side to i returløsningen vil du få valget mellom bytte størrelse, retur og reklamasjon. Velg det som gjelder for deg.

Neste steg vil vise de produktene som lå i din bestilling. Huk av på det/de produktene du ønsker å bytte eller returnere. Returprosessen videre forteller deg hva du skal gjøre gjennom alle stegene.  

Vi benytter i hovedsak retur hjemmefra med Helthjem, og du vil selv kunne velge hvilken dag budet skal hente pakken hjemme hos deg. En kode du mottar skrives tydelig direkte på pakken, og deretter legger du ut pakken i din postkasse eller dørmatte. Budet henter den og vipps så er den på vei til oss. Dersom pakken er stor eller du bor i et ruralt område, leverer du pakken din til et Helthjem hentested. Hvilken metode du skal benytte får du tydelig beskjed om i siste steg av prosessen. Du får også en oppsummering og kvittering på mail.

Angreretten gjelder ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser (i åpnet forpakning), sminke, neglelakk, parfyme o.l ikke kan returneres/byttes. 

Vi følger den norske Kjøpsloven og Angrerettsloven for handel på internett. Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. 

Forutsetningen for retur av en vare er at du returnerer innen 14 dager etter at varene ble mottatt, og at du ikke har brukt eller skadet varene på noen måte. 

Originalemballasje må være intakt og alle eventuelle merkelapper og etiketter må være på varene som når du mottok dem. Varen må være ubrukt.

Vi anbefaler alle som handler gaver i nettbutikken vår å ta vare på ordrenummeret som blir tilsendt på mail, i tilfelle mottakeren av gaven ønsker å bytte varen i butikken. På denne måten blir det enklere for oss og hjelpe den som ønsker å bytte en vare som er kjøpt i nettbutikken. 

I henhold til Angrerettsloven må du selv dekke fraktkostnaden ved retur.

Benytter du vår returløsning, er returkostnaden kr 99,-. Dette trekkes fra totalbeløpet som tilbakebetales når din retur er mottatt og registrert hos oss. Det er kun returnerte produkter som blir tilbakebetalt. Frakt blir ikke tilbakebetalt.

Det er gratis å bytte størrelse hos oss. Bytter du størrelse slipper du altså returkostnaden på 99,- og frakt på nytt produkt. Ønsker du å bytte til et annet produkt, registrerer du en retur, og bestiller et nytt produkt på vanlig måte.

Vintageplagg kan returneres, men ikke byttes. Alle vintageplagg er unike, og noe variasjon i størrelse forventes.

Dersom angreretten er utløpt, men det er gått mindre enn to måneder siden ditt kjøp, kan du ta kontakt med oss på butikk@frokendianassalonger.no, så kan du få en tilgodelapp for produktet mot at du returnerer det til oss.

Vil du levere din retur kan du komme innom Salongen på Løkka:

Markveien 56

Mandag - lørdag: 11-18

Søndag: 12-17

Reklamasjon

Hvis du ønsker å reklamere på en vare hos oss, bruker du samme skjema som for bytte og retur. Du vil da bli bedt om å laste opp bilde av feilen, samt beskrive feilen.

I siste steg av prosessen vil du ikke få beskjed om å returnere varen med Helthjem, men få en kvittering med beskjed om at vi behandler din reklamasjon i løpet av 7 dager, basert på informasjonen du har sendt oss. Du vil da bli kontaktet på e-post med videre informasjon om hvordan vi vil håndtere din reklamasjon.

Ta gjerne flere bilder og forklar så godt du kan hva feilen går ut på, så er det lettere for oss å løse saken raskt!

Spørsmål og svar når det gjelder bytte og retur

Ja, det er ikke noe problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Registrer byttet i vår returløsning, så sender vi deg din nye størrelse så fort vi mottar din retur! Bytte av størrelse er gratis hos oss.

I henhold til Angrerettsloven må du selv dekke fraktkostnaden ved retur. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet fram til oss. Retur via vår returløsning koster 99,- og har sporing.

Retur ved oppmøte i Salongen er gratis.

Ja, angreretten for netthandel gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.

Ved kortbetaling og Vipps vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Ved alle transaksjoner kan du forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura fra Klarna og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for å få kontonummer slik at de kan tilbakebetale restbeløpet.

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt porto.