Bytting og retur


Vi følger den norske Kjøpsloven og Angrerettsloven for handel på internett. Du har etter forbrukerkjøpsloven full angrerett i 14 dager etter at du har mottatt bestillingen din. Vedlagt ordrebekreftelsen du mottar på e-post følger angrerettskjema. Dette må fylles ut og legges ved. Du kan også laste ned et nytt her. Du kan klikke her for å laste ned skjema for angrerett.
Forutsetningen for retur av en vare er at du returnerer innen 14 dager etter at varene ble mottatt, og at du ikke har brukt eller skadet varene på noen måte. Originalemballasje må være intakt og alle eventuelle merkelapper og etiketter må være på varene som når du mottok dem.
Retur skal avtales med oss via mail butikk@frokendianassalonger.no.
Brukte og vintage varer tas ikke i retur. Angreretten gjelder heller ikke varer som av hygieniske årsaker ikke kan selges på nytt. Vi gjør dermed oppmerksom på at øredobber, strømpebukser, undertøy o.l ikke kan returneres/byttes.
I henhold til Angrerettsloven må du selv dekke fraktkostnaden ved retur.

Returadresse:

Frøken Dianas salonger
Markveien 56
0550 Oslo

 

Bytte

Dersom du ønsker å bytte i en annen vare, kan du selvfølgelig gjøre det. Men det kan ikke gjøres innenfor samme bestilling. Ved ønske om å bytte til en annen vare, gi oss beskjed på mail til butikk@frokendianassalonger.no. Returner deretter varen til oss, og legg ved en beskjed i pakken ang. avtalen om bytting. Legg inn en ny bestilling på nettbutikken og vi vil refundere pengene for produktet du returnerer til oss. Vi vil ikke belaste deg for dobbel frakt ved bytting.

Dersom du ønsker å bytte til en annen størrelse på samme vare, gi oss beskjed på butikk@frokendianassalonger.no så snart du vet at du ønsker å bytte, slik at vi kan holde av produktet for deg. Returner deretter varen til oss, og legg ved en beskjed i pakken ang. avtalen om bytting. Så snart vi har mottat din retur, sender vi deg den nye størrelsen tilbake- helt fraktfritt!

Du blir ikke belastet for ekstra porto ved bytte til annen vare eller ved bytte av størrelse!

Du er ansvarlig for at pakken kommer tilbake til oss når du returnerer varer. Med dette betyr det at du er ansvarlig for pakkens innhold frem til vi mottar returen din. Vi anbefaler å sende varen med sporing slik at du er forsikret.

Tilbakebetaling

Når vi mottar din retur mottar du bekreftelse fra oss på mail. Hvis du hever hele kjøpet vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 14 dager fra vi mottar din retur. 

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre ber vi deg trekke fra varene du sender tilbake før du betaler din faktura for å slippe purregebyr. Vi oppdaterer fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for å tilbakebetale pengene.

Spørsmål og svar når det gjelder bytte og retur

Kan jeg bytte til en annen vare?

Hvis du ønsker å bytte til en annen vare, send en mail til butikk@frokendianassalonger.no og avtal byttet. Så returnerer du bestillingen tilbake til oss og får pengene tilbake så snart vi har mottatt varen. Legg så inn en ny bestilling i nettbutikken på varene du ønsker. Vi vil ikke belaste deg for dobbel frakt ved bytting.

Kan jeg bytte størrelse?

Ja, det er ikke noe problem å bytte størrelse så lenge vi har igjen på lager. Ta kontakt med kunderservice (butikk@frokendianassalonger.no ), slik at vi får holdt av din vare, og returner produktet til oss med en beskjed om hva byttingen gjelder. Du vil motta mail fra oss med det samme vi har behandlet din retur og varen er sendt på nytt. Du vil ikke bli belastet for porto ved bytte av størrelse.

Koster det noe å gjøre en retur?

I henhold til Angrerettsloven må du selv dekke fraktkostnaden ved retur. Pakken er kjøperens ansvar frem til den har kommet fram til oss. Vi anbefaler derfor at du sender returen med sporing for å være forsikret. Ved reklamasjoner og bytte i annen vare eller størrelse, blir du ikke belsastet for dobbel porto.

Kan jeg returnere en salgsvare?

Ja, angreretten gjelder uavhengig om det er en salgsvare eller ikke.

Har dere mottatt min retur?

Du mottar en bekreftelse på e-post med det samme vi har behandlet din retur. Vi gjør oppmerksom på at det kan ta opptil 14 dager for oss å motta og behandle en retur.

Når får jeg tilbakebetalingen min?

Du får alltid en bekreftelse fra oss på at din retur er behandlet innen 14 dager etter at varen har blitt returnert. Hvis du hever hele kjøpet, vil du få tilbakebetalt varens verdi innen 4-10 virkedager.

Ved kortbetaling vil pengene overføres til betalingskortet du benyttet når du la inn bestillingen. Transaksjonen skjer gjennom Klarna, og du kan forvente at det tar mellom 4-10 dager før pengene er tilbake på ditt betalingskort.

Dersom du har benyttet faktura og leverer tilbake hele, eller deler av din ordre oppdaterer vi fakturaen din med det samme vi mottar din retur. Har du allerede betalt fakturaen din, vil Klarna kontakte deg for å få kontonummer slik at de kan tilbakebetale restbeløpet.

Jeg har returnert mine varer. Hva skal jeg betale?

Når din retur er registrert hos oss, skal du selvfølgelig ikke betale for varene du har returnert. Du må kun betale de varene du har beholdt, samt returporto.